Maleisië, China en India - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nick & Anouk - WaarBenJij.nu Maleisië, China en India - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Nick & Anouk - WaarBenJij.nu

Maleisië, China en India

Door: Nick & Anouk

Blijf op de hoogte en volg Nick & Anouk

22 Juni 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op 14 juni, rond 3uur in de middag stapte we op dezelfde boot die ons naar het paradijs bracht. Ditmaal bracht hij ons weer terug naar het Thaise vasteland!

Rond half 6 kwamen we aan op het treinstation van Champon. Om 23uur zou de trein naar het volgende avontuur: Maleisië, vertrekken! We hebben ons in de tussenliggende uren uitstekend vermaakt: Eten, drinken, lezen, kletsen en lachen. Uiteindelijk kwamen we nog de 4 Nederlandse jongens tegen van Koh Tao, zij bleken naar de oostkust van Maleisië  te gaan. Wij gaan naar de Westcoast!

In de trein zochten we al snel ons bedje op. De volgende ochtend rond 11 uur kwamen we aan bij de grens. Een stempel om Thailand uit te komen en een (gratis!!) visum voor Maleisië rijker reed de trein een uur later een voor ons nog onbekend land binnen!

De bedden waren inmiddels stoelen geworden en naast ons zat een Pool die een jaar of 7 geleden naar Engeland was geëmigreerd: Tomasz. Vanuit het raam zagen we bijna overal groen! Jungle welteverstaan! Rond 4 uur kwamen we aan in Butterworth, vanuit hier hebben we de ferry naar Georgetown op het eiland Palau Pinang gepakt. Georgetown is één van de steden waar nog veel gebouwen uit de Engelse koloniale tijd zijn te vinden.

Maleisië kent 3 verschillende bevolkingsgroepen: de oorspronkelijke Malay, die ongeveer 60 procent van de bevolking telt. De Chinezen vormen ongeveer 25 procent van de bevolking, zij hebben zich gevestigd in de tijd dat China communistisch werd en zijn dus gevlucht. De laatste groep zijn mensen uit India, de Indiase mensen werden door de Britten naar Maleisië gebracht om te werken op de theeplantages! Deze bevolkingsgroep telt ongeveer 10 procent de totale bevolking Maleisië. Een multiculturele samenleving dus!

Samen met Tomasz gingen we in Chinatown van Georgetown op zoek naar een accommodatie. Uiteindelijk hebben we na een uur of 2 zoeken wat fatsoenlijks gevonden. Tomasz vertrok dezelfde avond nog richting Singapore na een bericht dat een vriendin van hem daar was, tot ziens!

De volgende dag besloten we te voet de stad maar eens te verkennen. Georgetown staat immers bekend om de koloniale gebouwen uit de Britse overheersing. Aangezien het allemaal niet al te ver uit elkaar lag, slenterde we op ons gemakje rond. Halverwege werden we vergezeld door een hond die ons blijkbaar wel gezellig vond. We waren echter wel blij toen we hem na een tijd 'kwijtraakte' aangezien zowat alle locals  uit angst wegrende.

Aan het eind van de dag sloten we heerlijk af met een echte Old Town White Coffee. Deze unieke bereidingswijze maakt de koffie zo lekker dat dit hierbij ons Maleisische lekkernij is geworden! Ook heerlijk verkoelend aangezien je het ook als ijskoffie kan bestellen!

Aangezien we nu zo'n beetje alles hebben gezien hier, en de stad naast de gebouwen weinig te bieden heeft (zeg gerust sfeerloos is), besluiten we de volgende dag door te reizen naar de Cameron Highlands!

P.s. Ome Rien & Tante Jeanne bedankt voor het Maleisische zakgeld! Dat was een goed begin!

• 22 Juni 2012 - 06:14

Mieke:

Hoi Nick & Anouk,

Wat hebben jullie al veel gezien en gehoord. Wat lijkt me dat toch heerlijk, vooral al die verschillende mensen die jullie ontmoeten. Hier gaat alles zijn gangetje, alleen is het Boetje omgetoverd in een Duitse bierstübe in de Duitse 3 kleur. Hij heeft de krant en de tv weer gehaald met zijn ludieke aktie.
    Alvast gefeliciteerd met Kris en ik wens jullie nog een hele fijne tijd.

Hartelijke groet,
    Mieke

• 22 Juni 2012 - 07:23

Hilda En Gijs:

Hi wereldreizigers, indrukwekkend als je ziet welke afstanden jullie hebben afgelegd en hoeveel vlaggetjes jullie inmiddels bij 'mijn bezochte landen' hebben verzameld. Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. Geniet er elke seconde van want bij 'mijn reisstatus' zie je de dagen wegtikken. Grappig dat jullie bijna overal Nederlanders aantreffen. We zijn een klein land maar een reislustig volk. Overal hebben we onze voetsporen liggen. In Zuidoost-Azië zijn jullie footprints daar nu bij gekomen. Geniet van Maleisië, geniet van elkaar, geniet van het leven. Liefs van ons.

• 22 Juni 2012 - 08:51

Rien En Anja:

Hoi Nick en Anouk, de eerste in drukken van Maleisië zijn weer een goed begin van een nieuw avontuur. het reizen gaat jullie nog steeds goed af. Het ontmoeten van zoveel verschillende nationaliteiten is ook een ervaringen op zich. De jungle ligt op jullie te wachten, een tocht vol belevenissen. Hierna nog één land op jullie verlanglijstje, de dagen beginnen af te tellen, ook voor ons. Fijn dat jullie het zakgeld konden gebruiken. Geniet nog volop van het leven daar.
    Dikke kus Rien Anja en Kris

P.S hoop jullie morgen te spreken xxx Kris

• 22 Juni 2012 - 08:59

Rien & Jeanne:

Hey Nick & Anouk,

Niets te danken voor het zakgeld, we hopen dat jullie er iets leuks mee kunnen doen. Jullie verhalen blijven ook heel leuk om te lezen en telkens komen erbij ons dingen van toen naar boven en ook met jullie foto's is het echt genieten.
    We hopen dat jullie ook het laatste gedeelte van jullie reis volop blijven genieten en ons blijven voorzien van jullie leuke verhalen.

groetjes ome Rien en tante Jeanne

• 22 Juni 2012 - 15:43

Victor:

Klinkt allemaal zeer goed en bekend! Tioman islands is de moeite waard als jullie daar in de buurt zijn! Echt jungle eiland, je kan het goed combineren met Singapore als jullie daar nog heen gaan!

Veel plezier nog!

• 25 Juni 2012 - 20:31

Jeanine Jagers:

Ha vakantiegangers,
    Nick en Anouk wat spannend om jullie straks weer
    terug te zien, Zoveel ervaringen rijker en straks heel veel te vertellen.
    Nu nog steeds genieten samen.
    Bedankt voor de felicitaties van jullie voor mijn verjaardag,toch leuk om
    mensen die zo ver weg zijn toch dichtbij te hebben.

Groetjes uit Geffen